Online personal training
Welke begeleiding heb jij nodig?
3 oktober 2020
couscous salade
Couscous salade avocado tomaat
14 oktober 2020

Gevulde groente

Ingrediënten: 

  • Zilvervlies rijst of couscous
  • Courgette of/en Paprika
  • Mager gehakt, kipfilet of tonijn
  • Olijfolie
  • Ui
  • Knoflook teentje
  • Tomatenpuree 1 blikje
  • Paprikapoeder en andere kruiden naar keuze
  • Peper en zout naar keuze
  • Geraspte kaas

Bereidingstijd: 20 minuten en 15 minuten in de oven

Verwarm de oven op 200 graden voor.
Pak een lage ovenschaal en smeer de bodem in met olijfolie.

Halveer de courgette en hol deze met een lepel uit. Snijd het binnenste deel in blokjes.
Halveer de paprika en verwijder de zaadjes. Snipper de ui en pers de knoflook. Verhit een wok met een beetje olijfolie en laat de gehakt of kip gaar worden. Voeg de courgetten blokjes, ui, knoflook, tomatenpuree, paprikapoeder en peper toe. Mocht je voor tonijn kiezen voeg je deze gelijk toe met de groentes. Roer alles goed door elkaar heen.

Leg de courgette en paprika in de ovenschaal en vul ze met het mengsel. Druk even goed aan met een lepel zodat je meer kwijt kan in de groentes.
Voeg, naar keuze, wat geraspte kaas over de gevulde groentes en doe de ovenschaal 15 minuten in de oven op 200 graden.

Maak ondertussen de rijst of couscous zoals op de verpakking omschreven.

Eetsmakelijk! 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *