"To enjoy the glow of good health, you must exercise"
 
 

Personal training in Zaandam


Waarom kies jij voor Personal Training?

Lukt het jouw niet om je doelstelling te behalen? Mis je motivatie of sta je stil? Personal Training is de perfecte manier om sneller en gecontroleerd je doelstelling te behalen en te behouden.

Een Personal Trainer is niet alleen een trainer maar jouw personal coach Zaandam, motivator en mental coach om jouw gewenste resultaat te behalen. Tijdens het Personal Training traject word je optimaal begeleid en krijg je persoonlijke aandacht. De workout wordt op maat gegeven. Je zult dit ervaren als een compleet andere belevenis en je zult moe maar voldaan zijn. Trainen krijgt voor jou een nieuwe andere belevenis! Ik ben werkzaam als Personal Trainer in Zaandam, Koog a/d Zaan, Zaandijk, Wormerveer, Wormer, Krommenie, Assendelft en Amsterdam. Momenteel geef ik personal training bij Sport performance Koog aan de Zaan en De Wadden
.

Adviesgesprek

Het traject begint met een gratis en vrijblijvend adviesgesprek waar wij een plan van aanpak samenstellen. Hierbij houd ik rekening met jouw dagelijkse leven om een goede periodisering te maken.

Assessment

Tijdens de eerste training starten we met een assessment. Hier gaan we wegen, meten en testjes doen om een goed beeld te krijgen over jouw huidige conditie.

Persoonlijk trainingsprogramma

Na het assessment gaan wij van start met de trainingen. Ook maak ik een persoonlijk trainingsprogramma voor mensen die naast de personal training zelf willen gaan trainen. Tijdens de training houd ik rekening met jouw fysieke gesteldheid en verlies ik je geen moment uit het oog. Iedere workout trainen we voor een optimale belasting.

Voedingsadvies

Een Personal Training pakket is inclusief voedingsadvies. Voeding is erg belangrijk bij het behalen van jouw gewenste doelstelling. Of dit nu afvallen, aankomen of op gewicht blijven is. Ik zal jouw alle advies geven die je nodig hebt. Lees hier meer over voedingsadvies
 
 
WIL JE EEN AFSPRAAK MAKEN? NEEM CONTACT OP!
 

Afvallen Zaandam

De meeste mensen doen Personal Training om gewicht kwijt te raken of om hun vet percentage te verlagen. Als Afval coach kan ik jouw optimaal begeleiden om slanker en fitter te worden. Tijdens een Personal Training traject krijg je van mij geen dieet maar een persoonlijk voedingsadvies. Een dieet is niet de juiste manier om af te vallen. Dit kan je nooit je hele leven vol houden en kan een jojo effect veroorzaken waardoor je na verloop van tijd weer gaat aankomen.
Een verantwoord voedingspatroon kunnen we niet direct toepassen. Jouw lichaam zal moeten wennen aan andere keuzes van voedingsmiddelen. De veranderingen kan jij volhouden door de afvaltips die ik jou geef.

Ik maak geen gebruik van koolhydraat dieet, eiwit dieet, afslankpillen, maaltijdvervangers of afvallen met shakes. Door verantwoordelijk en gezond te eten zal je in een rustig tempo de kilo’s verliezen. Je kan afvallen zonder sporten, maar door er bij te gaan trainen zal je lichaam strakker worden en houd je geen overtollig huid over. Daarnaast zal sporten het afvallen stimuleren.
Afvallen is al moeilijk genoeg en hoef je niet alleen te doen. Kies voor afvallen met begeleiding. Als voedingsadviseur weet ik jouw optimaal te begeleiden op het gebied van gezond en verantwoord af te vallen en wat er af is blijft er ook af! Afvallen zonder dieet is mijn motto. Stap voor stap passen wij jouw voedingspatroon aan naar een gezonde voeding.

Pre- en postnatale trainingsbegeleiding


Wil jij fit en sterk blijven tijdens je zwangerschap of wil je na de bevalling de juiste begeleiding zodat je daarna weer met je reguliere training verder kan? Dan kan ik je als gespecialiseerde pre en postnatale personal trainer helpen!
Tijdens de training richten we ons op het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen. We werken aandachtig aan de ademhalingstechnieken en ik ga je leren hoe jij je bekkenbodem en buikspieren op de juiste manier moet gaan gebruiken. Je krijg een uitbereide intake zodat ik de trainingen goed op je kan afstemmen.

Mama’s die trainen tijdens de zwangerschap hebben de volgende voordelen:
• Minder last van pijntjes. Denk aan bekkenpijn, rugpijn, nekpijn en nog 199 andere pijntjes
• Ontmoeten hun kindje sneller. Wees gerust, ik heb het niet over vroeggeboorte. De bevalling duurt korter en is vaak minder gecompliceerd
• Komen minder aan. En dan heb ik het niet over de overbodige kilo’s van de pizza’s en chocolade
• Hebben een beter werkende placenta. Jouw kindje krijg meer vers bloed en voedingsstoffen
• Voorkomen van blijvende lichamelijke klachten zoals urineverlies of diastase (afwijking buikspieren)
• Minder kans op postnatale depressie en stress
• Meer uithoudingsvermogen
• Na het trainen slaap je beter en dieper
Lees de mama pagina voor meer informatie en neem gerust contact met mij op.

Oncologie Personal Training


Mensen die fysiek trainen blijken de chemotherapie beter te kunnen verdragen, hebben een kleiner risico op voortijdig stoppen of bijstellen van de chemotherapie, zijn sneller weer aan het werk en hebben minder last van vermoeidheid. Oncologie Personal Training is gericht op verbeteren van spierkracht en uithoudingsvermogen.
Tijdens mijn personal training sessies zal ik je volledig begeleiden met trainen en voeding. Voordat wij met trainen kunnen beginnen breng ik eerst je gezondheid in kaart. Ieder persoon is uniek, dus ik stem de personal training sessies specifiek op jouw situatie af.

Wetenschappelijk onderzoek laat zien dat sporten tijdens chemotherapie veel voordelen met zich mee brengen.
- Minder vermoeidheidsklachten
- Gaat afbraak van spieren tegen
- Gaat conditieverlies tegen
- Sneller herstel van de behandeling
- Vermindering van het aantal bijwerkingen
- Betere kwaliteit van leven en slapen
- Vermindering van angst, stress en depressieve klachten
Neem contact met mij op om de mogelijkheden te bespreken.

Medisch fitness Zaandam

Heb jij last van lichamelijke klachten of ben je net uitbehandeld bij de fysiotherapeut, maar weet jij niet zo goed wat je moet doen om jouw lichaam sterker te krijgen? Voor blessures, chronische- of terug kerende klachten is Medisch Fitness iets voor jou. Ik begeleid jou 1 op 1 via een methodische aanpak zodat ik specifiek op jouw klachten kan richten en jou sterker kan maken. Ook sport gerelateerd kan ik jou verder helpen!

Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Krachttraining

Krachttraining is er in verschillende soorten en maten. Wil je krachttraining voor afvallen, wil je spiermassa vergroten of kracht opbouwen? Als krachttraining coach kan ik jouw daarbij helpen. We kennen 3 soorten krachttrainingen: Kracht uithoudingsvermogen, hypertrofie training en maximale krachttraining. Bij alle soorten behoren andere herhalingen om het beste uit je training te halen.

Veel vrouwen denken dat cardio een must is om af te vallen en dat krachttraining alleen voor mannen is. Dit komt mede doordat er gedacht wordt dat wij als vrouwen dan “te gespierd” worden, maar door de lage testosteron in een vrouwelijk lichaam zal de spiergroei niet aan de buitenkant te zien zijn. Krachttraining stimuleert het afvallen doordat spiermassa er voor zorgt dat de verbranding in rust hoger is.

Tijdens het Personal Training traject maak ik een fitness schema op maat met fitness oefeningen om je spieren optimaal te trainen. Bij krachttraining is voeding erg belangrijk. Energie voor een training met koolhydraten en spieren opbouwen na een training met eiwitten. Soms is aanvulling met sportvoeding zoals proteÏne shakes of weight ganer een advies. Dit is geheel afhankelijk van jouw doelstelling. Deze factoren neem ik mee tijdens het maken van een persoonlijk voedingsadvies.

Conditietraining

Conditie opbouwen kan je doen door middel van diverse conditie oefeningen. Een conditietrainer is bijvoorbeeld: Crosstrainer, loopband, roeier, fiets en step. Als conditietrainer coach gebruiker ik zelf veel losse materialen om je conditie te verbeteren. Denk aan een speedladder, battle rope of boksen. Op deze manier word je meer uitgedaagd op snelheid en reactievermogen waar een hoge fun factor inzit.

Het is aan te raden om jezelf te laten adviseren en te overwegen om conditie trainen met begeleiding te nemen. Je conditie verbeteren gaat minder snel dan je denkt. Je hebt hier veel wilskracht voor nodig. Naast conditietraining is het erg belangrijk dat je ook je spieren sterker maakt. Denk bijvoorbeeld aan conditietraining voor hardlopen. Het is belangrijk dat je core training doet om je buikspieren en lage rugspieren sterker te maken. Ook krachttraining voor benen is een must. Door verschillende buikspier oefeningen, rugspier oefeningen, beenspier oefeningen en bilspier oefeningen te doen zal je lichaam sterker worden en verbeteren je hardloop prestaties.

Bij het maken van een conditie training op maat kijk ik vooral naar de fysieke gesteldheid. Dit heeft onder andere te maken met doelstelling, leeftijd, bewegingsbeperking en medische indicaties. Ik verzorg conditietraining in Zaandam en omstreken. Naast binnen trainingen zijn ook buiten trainingen mogelijk. Neem gerust contact op voor meer informatie.

Kosten Personal Training

Ik bied diverse mogelijkheden tot Personal Training zodat we een plan op maat kunnen samenstellen dat binnen jouw budget past. Je hebt de keuze uit losse sessies of een pakket. Het voordeel van een pakket is dat je er één of meerdere sessies gratis bij krijgt. Het juiste personal training pakket kiezen heeft met een aantal factoren te maken. Dit bespreken we in een gratis en vrijblijvend adviesgesprek.
Wil je liever online begeleid worden? Dan heb ik ook de mogelijkheid om online personal training te volgen